Trasa rowerowa #16
Wokół Centrum Szczyrku

Trasa rowerowa po ulicach Szczyrku stanowi trasę łatwą, dedykowaną dla osób o małym doświadczeniu w kolarstwie górskim. Pokonując 11 kilometrów zobaczysz wiele atrakcji miasta m.in.. Plac św Jakuba, Kościół pw. Świętego Jakuba, Szyszka Park, 80-cio metrową zjeżdżalnię wodną oraz Grill Bike Bar z letnim basenem zewnętrznym.

Trasa rowerowa Wokół Centrum Szczyrku

Poznaj Szczegóły trasy

Trip2Bike (BSA) - ul. Myśliwska - Deptak nad Żylicą - Plac św. Jakuba - ul. Beskidzka - ul. Wczasowa - ul. Wrzosowa - ul. Górska - Trip2Bike (BSA)

Trasa typowo miejska, prowadząca ulicami miasta Szczyrk, dla rowerzystów o niezbyt dużym doświadczeniu w kolarstwie górskim. Zawiera jeden dość wymagający podjazd ul.Wczasową, który można pominąć i dojechać do celu mniej wymagającą, alternatywną drogą.

Trasę rozpoczynamy jadąc od Trip2Bike w BSA w dół ul. Górskiej mijając jedną z atrakcji – 80-cio metrową zjeżdżalnię wodną. Po dojechaniu do ul. Myśliwskiej skręcamy w prawo przy Murowanej kapliczce z 1830 r. umiejscowionej w Starej Karczmie. Następnie jedziemy prosto by po chwili przy Kościele św. Piotra i Pawła ponownie skręcić w prawo w ul. Lipową, którą jedziemy prosto do Bator Art Gallery I. W tym miejscu ponownie wyjeżdżamy na ul. Myśliwską i skręcając w lewo wracamy w kierunku centrum miasta. Przejeżdżamy obok BeskidArts Przestrzeń Twórcza po lewej stronie drogi oraz obok lokalu i Restauracja & Bar Sun’Snow po prawej.

Po dojechaniu do Deptaku nad Żylicą wjeżdżamy na niego kierując się w prawo z ul. Myśliwskiej i jedziemy nim do Placu św. Jakuba. Plac powstał w 2012 roku na terenie dawnego dworca autobusowego. Będąc w tym miejscu możemy dla relaksu skorzystać z jednej z atrakcji Szczyrku jaką jest Szyszka Park, który oferuje Adventure Mini Golf z akcentem góralskim, Smart Park, czyli park linowy zabezpieczony siatką – przez co odpowiedni nawet dla najmłodszych fanów sportów wysokościowych, karuzelę w formie drzewa oraz Chill Zone, gdzie można odpocząć po zabawie oraz zjeść coś w kąciku gastronomicznym z oryginalnymi foodtruckami.

Dalej trasa prowadzi nas Deptakiem nad Żylicą do Skoczni Skalite, które są własnością Centralnego Ośrodka Sportu – Ośrodka Przygotowań Olimpijskich, którego historia sięga lat 50-tych ubiegłego wieku. Omijamy skocznie i wjeżdżamy na ul. Sportową, z której skręcamy w lewo w ul. Beskidzką na wysokości Kościoła pw. Świętego Jakuba w Szczyrku. Mijamy po lewej stronie Galerię pod Aniołkiem Józefa Więzika, by po chwili skręcić w prawo w ul. Wczasową.

Od tego momentu musimy przygotować się na dość długi podjazd pod górę, aż do dotarcia do Centrum Kongresów i Rekreacji Orle Gniazdo, w którym znajduje się Grill Bike Bar i letni basen (zewnętrzny). Można w tym miejscu odpocząć po podjeździe i zjeść coś pysznego, by nabrać energii na dalszą jazdę. Na parkingu przy Centrum Kongresów i Rekreacji Orle Gniazdo znajduje się punkt widokowy, z którego roztacza się panorama Skrzycznego.

Jeśli stromy podjazd przekracza twoje możliwości fizyczne, można pominąć etap dojazdu do CKiR Orle Gniazdo i ul. Beskidzką dojechać prosto do skrzyżowania z ul. Górską, w którą należy skręcić w prawo. Będziemy podjeżdżać pod górę ponownie mijając jedną z atrakcji Szczyrku – 80-cio metrową zjeżdżalnię wodną.

Wybierając wariant z podjazdem do CKiR Orle Gniazdo zjeżdżamy ul. Wrzosową, a następnie ul. Śnieżną, w dół do ul. Górskiej, w którą skręcamy w prawo i jedziemy pod górę prosto do Hotelu Klimczok. Jest to ekskluzywny hotel położony u stóp pasma Klimczoka, idealny na organizację imprez firmowych lub odpoczynek w górach. Następnie zawracamy i udajemy się do miejsca startu.

Nawiguj po trasie !

Pobierz szczegółowy przebieg trasy w postaci śladu GPS i nawiguj po trasie w swoim ulubionym urządzeniu

To Ci się przyda!

Tę trasę możesz pokonać zarówno na rowerze elektrycznym MTB, jak i rowerze górskim MTB.
Mamy ponad 80 sprawdzonych na tej trasie rowerów, które chętnie Ci wypożyczymy.

Zobacz również inne trasy rowerowe

• Dystans: 32 km
  • Dystans: 32 km
  • Czas przejazdu: ok. 4 godzin
  • Długość: w sumie 30 km
  • Stopień trudności: trasa dla początkujących
  • Czas przejazdu: dowolny
Beskid Śląski jeszcze nieraz pozytywnie Cię zaskoczy!

Skontaktuj się z nami!

Niedziela 08:00 - 17:00

Formularz kontaktowy

Używamy plików Cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.