Trasa rowerowa #14
Buczkowice - Bystra

Trasa rowerowa Centrum Szczyrku – Buczkowice – Bystra – Schronisko Klimczok stanowi trasę o średnio zaawansowanym stopniu trudności. Pokonując około 21 kilometrów zobaczysz m.in. Buczkowice, Bystrą oraz Schronisko Klimczok. Trasa przewidziana jest na ok. 4 godzinną wycieczkę przede wszystkim miejskimi drogami.

Trasa rowerowa przez Buczkowice do Bystrej i Schroniska Klimczok

Poznaj Szczegóły trasy

Trip2Bike (BSA) - Centrum - Buczkowice - Meszna - Bystra - Schronisko Klimczok - Trip2Bike (BSA)

Trasa dedykowana osobom o niezbyt dużym doświadczeniu w kolarstwie górskim. Na początku dość łatwa, niewymagająca z podjazdem do Schroniska PTTK pod Klimczokiem. Jest to najtrudniejszy moment na całej trasie. Trasa poprowadzona częściowo po miejskich drogach.

Trasę rozpoczynamy wspinając się pod górę po zielonym szlaku turystycznym, którym dojedziemy do Schroniska PTTK Klimczok, które położone jest na wysokości 1034 m n.p.m. Następnie kierujemy się niebieskim szlakiem turystycznym do momentu styku z czerwonym, żółtym i czarnym szlakiem turystycznym. My skręcamy w lewo i poruszamy się po czerwonym szlaku, który doprowadzi nas do miejscowości Bystra na ul. Świerkową.

W ślad za oznaczeniami szlaku skręcamy w lewo i przejeżdżamy przez rzekę Białka. Zaraz za mostkiem skręcamy w prawo i zaczynamy poruszać się po zielonym szlaku turystycznym na wprost do Dawnej Willi Juliana Fałata. Fałatówka, jest obecnie oddziałem Muzeum Historycznego w Bielsku-Białej. Mieści się w willi z ogrodem, w którym blisko dwadzieścia lat żył i tworzył malarz Julian Fałat. Przy willi skręcamy ostro w lewo i przejeżdżamy ponownie przez rzekę i wyjeżdżamy na ul. Klimczoka.

Od tego momentu jedziemy po czerwonym szlaku rowerowym mijając Kościół pw. Najdroższej Krwi Pana Jezusa w Bystrej, aż do Buczkowic, w których przecinamy ul. Wiślańską i przekraczamy rzekę Żylicę. Za rzeką skręcamy w lewo i na wysokości Urzędu Gminy Buczkowice skręcamy ostro w prawo i jedziemy prosto po ul. Lipowskiej, z której wjeżdżamy w ul. Grunwaldzką i dalej w ul. Graniczną.

Po dojechaniu do rzeki, skręcamy w lewo w ścieżkę biegnącą nad rzeką, przejeżdżamy na drugą stronę rzeki na najbliższym mostku i ponownie skręcając w lewo jedziemy prosto Deptakiem nad Żylicą mijając Centralny Ośrodek Sportu oraz Kompleks Skoczni Narciarskich Skalite. Przejeżdżamy tyłem Placu św. Jakuba, który powstał w 2012 roku na terenie dawnego dworca autobusowego jako miejsce wypoczynku i rekreacji.  Przecinamy następnie ul. Jasną i za Urzędem Miejskim skręcamy w prawo, przecinamy ul. Beskidzką i wjeżdżamy w ul. Górską, na której możemy obejrzeć jedną z atrakcji – 80-cio metrową zjeżdżalnię wodną. Jadąc cały czas prosto dojedziemy do punktu startu naszej wycieczki.

Nawiguj po trasie !

Pobierz szczegółowy przebieg trasy w postaci śladu GPS i nawiguj po trasie w swoim ulubionym urządzeniu

To Ci się przyda!

Tę trasę możesz pokonać zarówno na rowerze elektrycznym MTB, jak i rowerze górskim MTB.
Mamy ponad 80 sprawdzonych na tej trasie rowerów, które chętnie Ci wypożyczymy.

Zobacz również inne trasy rowerowe

• Dystans: 32 km
  • Dystans: 32 km
  • Czas przejazdu: ok. 4 godzin
  • Długość: w sumie 30 km
  • Stopień trudności: trasa dla początkujących
  • Czas przejazdu: dowolny
Beskid Śląski jeszcze nieraz pozytywnie Cię zaskoczy!

Skontaktuj się z nami!

Niedziela 08:00 - 17:00

Formularz kontaktowy

Używamy plików Cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.