Trasa rowerowa #05
Błatnia - Brenna

Trasa rowerowa Błatnia – Brenna stanowi trasę o średnio zaawansowanym stopniu trudności. Pokonując około 20 kilometrów zobaczysz m.in. Błatnią, Mały Cisowy oraz Brenną. Trasa przewidziana jest na ok. 4 godzinną wycieczkę. Trasa wiedzie częściowo po górskich, częściowo po miejskich drogach.

Trasa rowerowa przez Błatnią do Brennej

Poznaj Szczegóły trasy

Trip2Bike (BSA) - Błatnia - Mały Cisowy - Brenna - Przełęcz Karkoszczonka - Trip2Bike (BSA)

Trasa Błatnia – Brenna w kierunku na Przełęcz Karkoszczonka jest przeznaczona dla średnio zaawansowanych z 400 metrowym podjazdem na pierwszym etapie wycieczki. Po zjeżdzie z Błatniej trasa dość płaska do momentu wjazdu na Przełęcz Karkoszczonka.

Rozpoczynamy trasę wjeżdżając pod górę spod Trip2Bike ul. Jagodową jadąc w ślad za żółtym szlakiem turystycznym, po czym wjeżdżamy w ul. Pasterską w kierunku Chaty Wuja Toma. Następnie na Przełęczy Karkoszczonka kierujemy się cały czas pod górę Beskidzką Drogą św.Jakuba, która łączy się po drodze z żółtym szlakiem turystycznym i prowadzi aż do Schroniska PTTK na Błatniej.

Następnie spod Schroniska PTTK na Błatniej zielonym szlakiem turystycznym zjeżdżamy w dół, mijając ruiny chatki „Wysoki Zamek” oraz Pomnik na Cisowej Wielkiej. Zielony szlak doprowadza nas aż do ul. Wyzwolenia w Brennej, na której skręcamy w lewo i jedziemy prosto, mijając supermarket Wiarus. Po chwili przed Beskidzkim Domem Zielin „Przytulia” skręcamy w prawo, w małą uliczkę, w kierunku rzeki Brennicy i tak jedziemy za sklepem Biedronka i Hotelem Kotarz Spa & Wellness aż pod Amfiteatr,  za którym skręcamy w prawo w ul. Malinową i przejeżdżamy  mostkiem na drugą stronę rzeki skręcając w lewo na ul. Sportową.

Z ul. Sportowej zjeżdżamy na ścieżkę idącą przy samej rzece, jedziemy prosto mijając Kozią Zagrodę, przejeżdżamy przez mostek oraz przecinamy ul. Hołcyna by dalej ścieżką wzdłuż rzeki i ul. Jawornik jechać, aż do kolejnego mostku, na którym skręcamy w lewo i zaraz w prawo w ul. Bukową. Jedziemy cały czas prosto ul. Bukową, mijamy Kościół pw. Św. Melchiora Grodzieckiego w Brennej i na skrzyżowaniu z ul. Pościenny łączymy się z żółtym szlakiem turystycznym, którym cały czas się poruszamy mając w sąsiedztwie rzekę Brennicę. Żółty szlak turystyczny zawiedzie nas aż na Przełęcz Karkoszczonkę. Tam po chwili oddechu możemy ruszać dalej w drogę ku końcowi naszej wycieczki.

Kierujemy się dalej żółtym szlakiem mijając Chatę Wuja Toma i ul. Pasterską, dalej ul. Jagodową, dojeżdżamy do punktu wyjazdu czyli do wypożyczalni Trip2Bike.

Nawiguj po trasie !

Pobierz szczegółowy przebieg trasy w postaci śladu GPS i nawiguj po trasie w swoim ulubionym urządzeniu

To Ci się przyda!

Tę trasę możesz pokonać zarówno na rowerze elektrycznym MTB, jak i rowerze górskim MTB.
Mamy ponad 80 sprawdzonych na tej trasie rowerów, które chętnie Ci wypożyczymy.

Zobacz również inne trasy rowerowe

• Dystans: 32 km
  • Dystans: 32 km
  • Czas przejazdu: ok. 4 godzin
  • Długość: w sumie 30 km
  • Stopień trudności: trasa dla początkujących
  • Czas przejazdu: dowolny
Beskid Śląski jeszcze nieraz pozytywnie Cię zaskoczy!

Skontaktuj się z nami!

Niedziela 08:00 - 17:00

Formularz kontaktowy

Używamy plików Cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.